امن ترین هاست

امن ترین هاست


در راستای اطمینان از امنیت اطلاعات و رعایت اصول استاندارد بین المللی امنیت دنیای فناوری اطلاعات،وبر هاست دست به ارائه ی امن ترین سرویس های میزبانی هاست زده است.
امنیت در وبر هاست لایه لایه بوده که به موارد آن خواهیم پرداخت

۱-فایروال نرم افزاری

وبر هاست روی سرور های میزبانی خود فایروال سخت افزاری نصب کرده است که این فایروال ها از ورود داده ها و ترافیک ناخواسته به شبکه محافظت کرده و اطلاعات ما را ایمن نگه دارد .اینگونه فایروال های معمولا در قالب فیلترینگ بسته یا Packet Filtering فعالیت می کنند و Header های مربوط به مبدا و مقصد ( Source & Destination) بسته ها را به دقت بررسی کرده و در صورتیکه که محتویات بسته با قوانینی که در فایروال انجام شده است مقایرت داشته باشد بلافاصله از ورد آن به شبکه جلوگیری کرده و آنرا بلوکه می کند . این امکان سبب امن شدن سرویس های وبر هاست میشود.

۲-فایروال نرم افزاری

داشتن فایروال های  CSF  روی تمامی سرویس های وبر هاست مورد دیگری از امنیت مباشد

۳-انتی ویروس ClamAV

نرم افزار ClamAV نه تنها قادر است تا جدیدترین ویروس ها را شناسایی کند بلکه توانایی شناختن انواع Spyware ها را هم دارد که معمولا برای جاسوسی به سیستم کاربران قدم می گذارند. به روز رسانی خودکار به همراه بانک اطلاعاتی قدرتمند از جدیدترین فایل های مخرب از مهم ترین خصوصیات این ابزار را تشکیل می دهند. این ابزار که از حجم بسیار پائینی بهره می برد بسیار سبک و سریع بوده و قادر است تا به صورت زمان بندی شده کارها را انجام دهد ؛ سازگاری با مرورگر های مختلف و همچنین Outlook هم از امکانات جانبی ClamAV محسوب می شوند.

۴-انتی شلر cxs

اسکریپت ConfigServer eXploit Scanner با عبارت مخفف شده CXS یک ابزار قدرتمند امنیتی می باشد .
کلیه ی سرویس های میزبانی وبر هاست با استفاده از این محصول  از اجرای فایل‌های مخرب مانند شل و ابزار های هک سرور در امان است.
برخی از قابلیت های آنتی شلر  CXS  :

  1. شناسایی بیش از ۶۰۰۰ فایل مخرب.
  2. شناسایی فایل مخرب براساس نام فایل.
  3. شناسایی فایل مخرب براساس نوع فایل.
  4. شناسایی فایل‌های باینری قابل اجرا.
  5. شناسایی و ارسال گزارش در مورد حملات symlink.
  6. همگام سازی با آنتی ویروس قدرتمند ClaimAV
  7. همگام سازی با فایروال CSF
  8. آنالیز و ارسال گزارش در صورت دیدن جرکن مشکوک فایل‌ها.
  9. قابلیت زمان بندی اسکن فایل‌ها
  10. تنظیم اسکن با کرون
  11. شناسایی فایل‌های مخرب باینری
  12. شناسایی نسخه های قدیمی CMS های معروف نظیر جوملا ، وردپرس ، دروپال و گزارش ان به مدیر سرور

 

۵-نصب بودم کلودلینوکس

CloudLinux یک تکنولوژی  در سطح هسته است (kernel-Level) که باعث محیطی با ثبات تر می شود. این تکنولوژی از حملات و اثرات مخرب Host و یا VPS  های همسایه و نزدیک به آن حفاظت کرده و از Crash شدن سایت ای که بر روی سرور آن کلودلینوکس نصب شده است جلوگیری می کند
کلود لینوکس دارای CageFS است. هر یوزر  سیستم فایل مجازی که منحصر به فرد به خود است  کپسوله می شود  داراست و از دیدن کاربران  به یکدیگر جلوگیری می کند.CageFS   امکان جلوگیری از تعدادی از حملات ا ز جمله حملات افشای اطلاعات  داراست که اصل و اصول آن ایزوله کردن یوزر ها و سیستم فایل های مجازی است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *