معرفی

پایگاه داده ها می توانند کاملا بزرگ شوند، به خصوص در وب سایت هایی با محتوای زیادی دارند. در چنین مواردی، بهینه سازی پایگاه داده باید به بهبود عملکرد سایت کمک کند.
بهینه سازی پایگاه داده MySQL به دلایل بسیاری اهمیت دارد، زیرا ممکن است که میزان پایگاه داده MySQL شما را افزایش دهد. به طور کلی، بهینه سازی زمانی نتایج بیشتر خواهد داشت که پایگاه داده بزرگتر شما باشد (برای مثال با بیش از ۷۵۰۰ ردیف یا اگر اندازه آن بیش از ۳۵۰-۵۰۰ مگابایت باشد). بخش بهینه سازی را می توان با استفاده از phpMyAdmin انجام داد که یک ابزار مدیریت پایگاه داده رایگان MySQL در دسترس است با بیشتر ارائه دهندگان میزبانی وب. لذا ما در وبر هاست بر آن شدیم اموزش بهینه سازی پایگاه داده را برای شما عریزان قرار دهیم.
قبل از شروع این راهنمای شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • دسترسی به phpMyAdmin

مرحله ۱ – دسترسی به پایگاه داده

phpMyAdmin را وارد کنید و پایگاه داده مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مرحله ۲ – بهینه سازی پایگاه داده MySQL

فیلد ساختار را انتخاب کنید، Check All را انتخاب کنید و جدول بهینه سازی را از لیست کشویی همانطور که در زیر نشان داده شده انتخاب کنید.
پس از آن، این صفحه نمایش داده خواهد شد (به طور کلی، پیام به درستی نمایش داده می شود به جای Table is already up to date ):

تبریک میگیم ! پایگاه داده MySQL شما با موفقیت بهینه شده است. در صورت بروز هر گونه خطا یا مسائل در طول این فرآیند، با ارائه دهنده خدمات میزبانی وب خود تماس بگیرید. به طور خلاصه، OPTIMIZE TABLE این سه کار را انجام می دهد:

  • صفحات داده را کاهش می دهد
  • صفحات فهرست را کاهش می دهد
  • آمار جدید فهرست را محاسبه می کند

اطلاعات بیشتر در مورد نحو OPTIMIZE TABLE نیز در اسناد رسمی MySQL یافت می شود.

نتیجه

در این آموزش وبر هاست ، شما آموخته اید که چگونه با بهبود یک پایگاه داده MySQL با استفاده از phpMyAdmin، بهبود عملکرد یک وب سایت را بهبود ببخشید. در نظر داشته باشید که اگر شما یک سایت فعال داشته باشید، فرآیند بهینه سازی را می توان دوباره پس از یک دوره زمانی خاص انجام داد یا زمانی که یک پایگاه داده به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد تا از حداکثر عملکرد اطمینان حاصل شود.

مطالب توصیه شده

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *