کلود لينوکس چيست؟

کلود لينوکس چيست؟


کلود لینوکس چیست؟

در این پست از وبر هاست قصد آموزش کلود لینوکس و ویژگی های سیستم عاملی کلود لینوکس میپردازیم.سیستم عامل CloudLinux پلت فرم پیشرو که ثبات سرور، تراکم و امنیت را با جدا کردن هر هاست و دادن منابع اختصاصی سرور به آن بهبود می بخشد.و محیطی به وجود می آورد که بیشتر شبیه سرور مجازی تا یک سرور می باشد.با نصب کلود لینوکس، هزینه های عملیاتی و نرخ تراکم را کاهش می دهد و سودآوری را افزایش می دهد.

امینت هاست دارای سیستم عامل کلود لینوکس

۱-قابلیت CageFS کلود لینوکس

قابلیت cage fs کلودلینوکس

قابلیت cage fs کلودلینوکس

قابلیت cage fs کلودلینوکس

سیستم CloudLinux برای ارائه دهندگان میزبانی وب طراحی شده است.این سیستم هر مشتری را به یک محیط مجازی مجاز (Lightweight Virtual Environment Environment) (LVE) جدا می کند، که برای هر هاست پارتیشن بندی تخصیص میدهد و منابع سرور را مانند مانند حافظه، پردازنده و اتصالات را به صورت صحیح تقسیم میکند.کلاد لنیوکس با این قابلیت جلوی استفاده بیش از حد بعضی کاربران و کاهش سرعت سرور برای بعضی هاست ها را میگیرد، و.سیستم CloudLinux همچنین هاست ها را با قابلیت “Cage” از یکدیگر جدا میکند. این امکان امنیت سرور را هزاران برابر بالا میبرد و نقص امنیتی سرویس های هاستینگ را برطرف میکند. به این صورت که در هاستینگ های معمولی اگر یک هاست هک شود تمامی کاربران در معرض خطر هک شدن قرار میگیرند ولی با قابلیت CAGE کلاد لینوکس امنیت سرور حفظ شده و امنیت سایر کاربران به صورت ???% برقرار می ماند .همچنین با این امکان امان پخش اسکریپت های الوده و افزونه های الوده در سایر هاست های مشتریان وجود ندارد.

کار هایی که cage fs انجام میدهد

  • کاربران فقط به فایلهای امن دسترسی دارند.
  • کاربران نمی توانند به هاست سایر کاربران دسترسی داشته باشند و هیچ راهی برای شناسایی حضور سایر کاربران یا نام کاربر در سرور ندارند.
  • کاربران نمی توانند فایل های پیکربندی سرور را ببینند، مانند فایل های پیکربندی آپاچی.
  • کاربران دارای یک نمایش محدود از سیستم فایل پردازش خود هستند و نمیتوانند فرایندهای دیگر کاربران را ببینند.

 

۲-قابلیت SecureLinks کلود لینوکس

قابلیت SecureLinks

قابلیت SecureLinks کلود لینوکس

یک تکنولوژی سطح هسته ای است که مانع تمام حملات مشهور نمادین (symlink) می شود.سطح امنیت سرورها را حتی بیشتر افزایش می دهد و کاربران را از ایجاد فایل های symlink جلوگیری می کند .پ
CageFS در متوقف کردن اغلب حملات افشای اطلاعات بسیار موثر است و هکرها نمی توانند فایل های حساس مانند / etc / passwd را بخوانند.</ به عنوان مثال، در سرورهای cPanel، در سرور WebDAV، مدیر فایل cPanel و وب پست، و نیز برخی از سرورهای FTP که شامل تغییر ریشه مناسب نیستند و فعال نیستند که این مشکل امنیتی اجازه می دهد تا مهاجمان برای ایجاد فایل های حساس مثل / etc / passwd و یا استفاده از WebDAV، مدیر فایل، یا وب پست برای خواندن محتویات این فایل ها استفاده کنند.با استفاده از CloudLinux OS SecureLink، می توانید چنین حملاتی را با نگه داشتن کاربران مخرب از ایجاد لینک های صحیح و سخت افزاری به فایل هایی که صاحب آن نیستند جلوگیری کنید.

۳-امن سازی php سرور کلود لینوکس

امن سازی php سرور

امن سازی php سرور

امن سازی php سرور کلود لینوکس

 

سرعت هاست دارای سیستم عامل کلاد لینوکس

 

۱-تخصیص منابع

تخصیص منابع

تخصیص منابع

تخصیص منابع کلود لینوکس

تخصیص منابع برای پردازنده، IO و حافظه، بارهای سرور را کاهش می دهد. هنگامی که با ویژگی های بهبود عملکرد ما مرتبط است، این قابلیت سرور را مدیریت کرده و سرعت سایت هارا بسیار بالا می آورد.

 

۲-فرماندار MySQL کلود لینوکس

فرماندار MySQL

فرماندار MySQL

فرماندار MySQL

MySQL اغلب سردردی عمده برای شرکت های میزبانی وب می شود. نگه داشتن MySQL پایدار دشوار است، و نمایش داده های مشتری به آسانی می تواند همه چیز را کند کند.این جایی است که فرماندار MySQL وارد می شود. توانایی آن برای مشخص کردن سوء استفاده کنندگان از سرور و قطع پردازش این کاربران خاطی برای مدت ثانیه ای باعث جلوگیری از استفاده بیهودی سرور میشود.

فرماندار MySQL تراکنش CPU و IO را برای هر کاربر در زمان واقعی را انجام می دهد و محاسبات MySQL را با استفاده از محدودیت های LVE مشابه برای هر کاربر محاسبه می کند. با استفاده از ابزار dbtop، می توانید استفاده کنید.

 

۳-Mod_lsapiکلود لینوکس

Mod_lsapiکلود لینوکس

Mod_lsapiکلود لینوکس

Mod_lsapi سریعترین و مطمئن ترین راه برای خدمت به صفحات PHP است و دستورات PHP را از فایل های .htaccess درک می کند:

  • سریعتر از هر راه دیگری برای خدمت به PHP با Apache است.
  • از مسائل پایداری در مدیریت فرایند مانند PHP FPM و mod_fcgid رنج نمی برند.
  • شامل مزایای کامل ذخیره سازی opcode است.
  • سازگار با MPM Worker و Event است.
  • شامل پشتیبانی از دستورات PHP در فایل های .htaccess.
  • با PHP Selector کاملا سازگار است.

 

کلیه هاست های ssd nvme وبر هاست دارای سیستم عامل کلاد لینوکس میباشند.

برای خرید هاست پرسرعت SSD NVME کلود لینوکس اینجا را کلیک کنید

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *